Altuner, İlyas & Fatih Özkan. “Dinî Düşüncenin Yeniden İnşası Bağlamında Muhammed İkbal’de Benlik Felsefesi.” Uluslararası Din Bilimleri Çalıştayı. Iğdır: Iğdır Üniversitesi Yayınları, 2017: 199-206.
Muhammed İkbal’in düşüncesi, kendi içinde bir benlik felsefesi oluşturur. Benlik felsefelerinde merkeze oturtulan benlik, İkbal’de her şeyin özünün belirlendiği yerdir; yani her şey ayrı ayrı kimliklerle özgür birer ben, Tanrı ise Mutlak Ben’dir. Bu düşünceden de her varlığın bir bene sahip olduğu düşüncesinin çıkması doğaldır. İkbal bütün atomlara benlik atfederek her şeyi benlik düşüncesi süzgecinden geçirir. İkbal’in felsefesinin temeline ben düşüncesinin yerleşmesine neden olan temel etken, Eş’arî kelâmı atomculuğu, bilhassa Bâkıllânî’nin atom fikri olduğu görülür. İkbal’e etki eden şey, evrenin parçalanabilir atomlardan oluştuğu düşüncesine dayanmaktadır. Tanrının yaratmasının sürekliliğini ve atomların sonunun olmadığını göstermeye çalışan İkbal, her yeni atomla birlikte evrenin sürekli genişlediğini ileri sürer.